cover pic

Sunday, March 28, 2010

LATER WHEN...

Hebat menafsirkan setiap pergerakan fikiran dan cuba tafsir yang ni. 
YAH! Itulah rasa hatiku kini.

 

NAFF Band - Bila Nanti Kau Milikku

Temani.. Temani aku
Temani.. Temani aku
Bila nanti kau milikku
Bila nanti aku milikmu
 
Mencintaimu kurasakan begitu indah
Kasih sayangmu kurasakan sungguh sempurna
Ku bahagia bila ragamu di sampingku
Ku merasa tenang bila tanganmu memelukku

Temani.. Temani aku
Temani.. Temani aku

Menyayangimu kulakukan setulus hatiku
Mengagumi membuatku merasa tenang
Ku bahagia bila ragamu di sampingku
Ku merasa tenang bila tanganmu memelukku

Bila nanti kau milikku
Temani aku saat aku menangis
Bila nanti aku milikmu
Temani aku hingga tutup usiaku
 
Temani.. Temani aku
Temani.. Temani aku
Bila nanti kau milikku
Bila nanti aku milikmu

          Lagu yang baik itu biasanya bukan dicipta untuk suka2 tapi ia datang daripada pengalaman atau perasaan hati masa itu. Lagu sedap tapi lirik tunggang-langgang buat apa? Sama lah mcm penyanyi rocker kapak yg mengangguk ganas pastu jatuh stage... sama yg mcm Steven Tyler buat.... Feel dan mood dah ngam tapi tetiber spoil..

          Lagu yang baik adalah lagu yang walaupun simple tapi tone lagu dia sangat2 meninggalkan kesan dalam hati. Ditambah lagi dengan lirik2 yg cukup mendalam. Padat dalam ertikata lainnya. Contohnya lagu nie.

UNTUK INSAN TERCINTA : Tafsirlah lagu ni, kalau kau rasa aku ni slalu nak sakitkan hati kau. Itulah rasa hati aku yang dari mula tersimpan dan yang slalu kau salahertikan. Sejuta tahun pun salahmu aku tak merunggut melainkan kau menyedarinya sendiri. Sekali lagi, KAU TERLALU SEMPURNA. CUKUP SEMPURNA. Tapi ingatlah, kita didunia dan bukan disyurga.

Salam sayang,

Jerung Rimba Putih

No comments:

Post a Comment