cover pic

Monday, December 12, 2011

LIFE JOURNAL #101 : 'INDAHNYA' NATAL.



         Dah lama rasanya tak mengadu dan bercerita tentang diri sendiri kat dunia-kaku yang satu nie. 
Tapi aku lebih suka dengan dunia kaku. Sbab dunia-kaku..


Sbab dunia-kaku tak membantah. 
Sbab dunia-kaku tak mempersoalkan. 
Sbab dunia-kaku takkan berkata2 tanpa usul periksa. 
Sbab dunia-kaku takkan ingin menang selalu. 
Sbab dunia-kaku tak pernah mencari kesalahan aku saja tanpa memikirkan diri sendiri.
Sbab dunia-kaku takkan hanya lihat kesalahan aku saja.
Sbab dunia-kaku takkan cepat rasa bosan.
Sbab dunia-kaku takkan pernah makan hati.
Dan yg paling penting...
Sbab dunia-kaku sentiasa bertolak ansur.


Tapi aku tau aku tak boleh buat org lain gembira. Mungkin boleh, tapi sememangnya bukan smua. Ada baiknya aku cuba cari kebahagiaan tu sendiri. Hidup aku tak sempurna, jadi ada baiknya jgn cuba mencari kesempurnaan dalam diri aku sekiranya kau tak sanggup menerima kelemahan aku. Aku berharap agar semua org yg mengenali aku untuk hidup bebas. Lupakanlah semua yg menbelengu hati kamu. 
Berhenti bertanya. 
Jalaninya sahaja.
Dan kau takkan menyesalinya.




~~~ LIFE JOURNAL ~~~

Kebelakangan ni aku lebih tumpukan perhatian kepada kerja memandangkan hujung tahun dah tiba, apatah lagi hari Natal yg biasanya tahun ditunggu dengan penuh keghairahan. Perasaan itu tak terbayang dengan kata2 indah. Tapi tahun ni terasa janggal. Keindahan itu tidak wujud seperti yang dibayangkan. Hati aku jauh melayang. Dan aku tidak ingin melayan karenah ini. 


Natal. 
Semua perasaan aku tersirat dalam gambar ini.



~BukanKertasPutih~

No comments:

Post a Comment