cover pic

Wednesday, October 20, 2010

EXPRESSION #1 : WHADDA TUUUUUTT!!!



Perasaan malas nak update blog kian memuncak walaupun dalam kepala hotak nie nak cite smua rasa yang terpendam. Segala tuuuut, toooot dan teeeet yg aku rasa. But I guess I shudnt do dat pun. I just want to show the real ME in this blog. But then,... ntah lah, harini aku skema skit. I just follow the orders. Yeah. I slept early as ordered then of coz aku akan terbangun awal... Thats y lah aku tanak tido awal. Arghh.. nvm about it. 

Keje? Its ok lah. The pressure level oso not so high yesterday but still lah ada juga yg mcm nak kena bagi penampar pakai sandal punya lagak. Dah biasa pun. Tapi tetap juga menyakitkan hati bagi org baran mcm aku. Hidup jadi budak grafik kena banyak pasang telinga dengar keinginan customer walaupun mulut diorang kadang mcm longkang. Muka diorang camna skali pun aku kena tetap senyum sbab diorang customer.  Lagak camsial pun aku kena senyum. Tak tau apa2 tapi ckap mcm dah pro giler. Bahkan mengalahkan golongan profesional rasanya. Sib baik aku boleh tergelak dalam hati. Kalo tak dah tentu aku tergelak terbahak2 depan tu. Siap golek2 kat lantai lagik. Berlagak bagai nak rak sangat kan. Lantak lah. 

Besok akan ada satu lagi kaki lagak. Datang ngan full attire kelmarin. Kemas. Tapi agak kerek skit. Heh! Its ok. Dah biasa. Dah hantar design. Then dia suh tukar design baru padahal dia kata dia nak copy yg aku buat tu EXACTLY mcm apa yg ada dalam kad tu. Then aku kaw2 kasi dia sebijik camtu.  Dia kata dah urgent nak pakai bisnescard tu... mampus ah.. ko yg nak pakai bukan aku. Kedai kitorang ada prosedur, siap pampang besaq2 lagi kat luar kedai. Kalo nak siap awal, at least hantar sehari awal. Aku takkan bawa keje tu tuk sambung buat kat umah. Sbab masa keje is masa keje. Kat umah aku nak rehat. Baru ko hantar email tengah2 malam. MCM SIAL!!! Prosedur tetap prosedur. Nak siap awal kena bagi awal. Design ko dah lah mcm SHIT pastu suruh design EXACTLY camtu. Bila dah buat kaw2 punya sebijik ko tukar design baru plak... Bodo. Sia2 pakai baju smart.  Baik kita tukar position camtu. Blagak siap merokok dalam kedai. Busuk!!

Takpa, aku buat sbab dalam tahun nie aku kena banyak bersabar. Banyak kisah2 yg buat aku makin hari makin tabah. Makin sedar bertapa aku pentingkan kebahagiaan. Kerinduan tu satu mainan saja kalo tak dirawat sebaiknya. Hahaha... Tak kisah lah. Org bernasib malang memang slalu camni. Lagipun, aku dah tanak lagi emo2 mcm dulu2. Dah puas dah. Skrg aku cuma pikir yg terbaik. Mencuba yg terbaik. Dan berusaha yang terbaik. Tapi tolong maafkan aku sbab menyukai apa yg aku suka buat. Aku tahu dalam keputusan yg aku ambil baru2 nie akan menyakitkan perasaan ramai org. Aku juga manusia. Darah still warna merah dan bukan biru. Hidup dibumi yg sama. Cuma aku ada target sendiri. Aku nak buat apa yg aku minat dalam hidup nie. Selagi ada minat aku akan terus berusaha cari nama. Ntah lah, mungkin aku ni berlagak nak buang tebiat dan masa kot bagi diorang. Its ok JR.. Its ok..

And for those yg rasa aku sayang kat korang. JR harap korang happy2 saja yer.... Make your life as wonderful as you can coz we wont be together forever in this world. Whatever it is, be happy to have each other.


Salam,
JRp aka JR







No comments:

Post a Comment